• Biuro – 3 zasady aranżacji
  • Biuro – 3 zasady aranżacji

Biuro – 3 zasady aranżacji

Nowoczesne przestrzenie biurowe muszą być ergonomiczne, wygodne oraz zapewniać bezpieczeństwo danych. Osiągnięcie tych celów owocuje lepszą wydajnością pracowników, ale też wpływa funkcjonowanie naszego biznesu. Podpowiadamy z czego skorzystać, by zapewnić naszej firmie biuro na najwyższym poziomie.

Specjaliści od aranżacji przestrzeni użytkowych podkreślają, że biura muszą spełniać dwa cele. Być komfortowym miejscem pracy, ale też bezpieczną przestrzenią dla firmowych dokumentów i danych. Dlatego, by stworzyć nowoczesne biuro potrzeba najlepszej jakości akcesoriów meblowych oraz innowacyjnych systemów kontroli dostępu.

Po pierwsze: ergonomia

W pierwszej kolejności zapewniamy wygodę pracownikom. Podstawą są wygodne fotele, czyli takie, które dają oparcie na całej długości kręgosłupa, podtrzymują plecy i zmuszają do utrzymywania wyprostowanej postawy. Równie istotne jest biurko, którego blat powinien znajdować się mniej więcej na wysokości łokci pracownika. Taka pozycja pozwala na sprawne operowanie klawiaturą komputera i nie skłania do garbienia się nad meblem. Nowatorskim rozwiązaniem kwestii biurowej wygody są natomiast specjalne wysięgniki do monitorów płaskoekranowych.
Przykładem takiego rozwiązania jest ramię Ellipta. Porusza się ono we wszystkich kierunkach, więc pozwala na wygodne i łatwe dostosowanie pozycji monitora do wymagań pracownika, przy jednoczesnym zwiększeniu jego komfortu – mówi Marcin Małecki z firmy Häfele.
Jedno stanowisko pracy może być wyposażone w kilka ramion tego typu. To szczególnie istotne dla pracowników branży IT, którzy nierzadko pracują na kilku ekranach jednocześnie. Dodatkowo instalacja wysięgnika pozwala na znaczne zwiększenie wolnej przestrzeni biurka – nawet o 40%.

Po drugie: utrzymanie porządku

Prócz wygody i ergonomii stanowiska pracy, ważne jest zachowanie go w ładzie. Idealnym rozwiązaniem tej kwestii są nowoczesne systemy wyposażenia kontenerów biurowych. Trwałe i wytrzymałe posiadają głębokie komory na wszystkie niezbędne dokumenty, ułatwiają segregację papierów oraz dostęp do nich. Co składa się na taki system?
Popularny Variant CE, to tak zwany piórnik, utrzymujące go prowadnice, pojemna szuflada organizacyjna, prowadnice szuflad, centralny zamek, a nawet stelaż na teczki zawieszkowe, czyli wszystko to, czego wymaga nowoczesny mebel biurowy – tłumaczy Marcin Małecki.
Ważne, by kontener znajdował się mniej więcej w zasięgu ręki pracownika. To kolejny element decydujący o ergonomii stanowiska pracy. Warto też zaznaczyć, jak istotna jest jakość stosowanych okuć. Powinny one ułatwiać otwieranie oraz zamykanie mebla, czyli posiadać systemy wspomagające dosuwanie szuflad, nawet gdy są one wyraźnie obciążone.

Po trzecie: bezpieczeństwo danych

Wyciek strategicznych informacji korporacyjnych to problem coraz większej ilości firm. Na szczęście stosowanie odpowiednich zabezpieczeń radykalnie zmniejsza ryzyko takiej sytuacji. Mowa o elektronicznym systemie kontroli dostępu. Gdzie go stosować? Np. przy wejściu do serwerowni, ale też w pomieszczeniach, do których dostęp może mieć jedynie grupa powołanych do tego osób. Najnowsze rozwiązania tego typu, jak systemy Dialock współpracują z systemami zarządzania budynkiem (BMS).
W ten sposób jedna osoba, przykładowo administrator sieci komputerowej, uzyskuje dostęp do kilku różnych pomieszczeń za pomocą tylko jednego kluczyka, a każdorazowe wejście jest ściśle kontrolowane – mówi Marcin Małecki.
Systemy typu Dialock składają się z terminali drzwiowych i ściennych oraz rozwiązań dedykowanych meblom, np. sejfom. To minimalizuje ryzyko nieautoryzowanego dostępu do pomieszczeń osób spoza firmy i tych, które nie posiadają stosownych uprawnień.
Z produktów tego rodzaju korzystają nie tylko biura, ale również hotele, szpitale, czy budynki administracji publicznej. To, jak dotąd najskuteczniejsza metoda zarządzania ruchem w obiekcie oraz bezpieczeństwem kluczowych pomieszczeń w budynku firmy.

Powyższe rozwiązania to podstawowe elementy świadczące o nowoczesnym i przemyślanym charakterze biurowej aranżacji. Ich zastosowanie jest jednak kluczowe dla stworzenia miejsca pracy zgodnego z najlepszymi standardami i potrzebami pracowników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.