Polacy o drewnie

Altax_logo Z czym Polkom i Polakom kojarzy się dąb? W jakiej części domu lub ogrodu najchętniej widzielibyśmy drewno? Czy wolimy chronić deski, używając lakierów czy olejów? Na te i inne pytania odpowiadali respondenci w ogólnopolskim badaniu przeprowadzonym przez ośrodek Millward Brown na zlecenie Altax.

Badanie „Aranżacja domów z wykorzystaniem drewna” zostało przeprowadzone we wrześniu przez ośrodek badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie firmy Altax. Przebadano reprezentatywną grupę Polek i Polaków w wieku od 30 do 60 lat.

Od 25 lat zajmujemy się produkcją środków ochrony drewna i wiemy o nim wszystko – mówi Jarosław Majchrzak, dyrektor marketingu firmy Altax. Teraz chcieliśmy bliżej przyjrzeć się konsumentom i sprawdzić, jaka jest ich opinia na temat drewna, sposobów jego ochrony, a także jakie są preferencje Polek i Polaków w kwestii dekoracji wnętrz z użyciem tego surowca.

W pierwszej części badania sprawdzono, jakich materiałów użylibyśmy najchętniej przy wystroju wnętrz i urządzaniu ogrodu. Zdecydowana większość respondentów chętnie widziałaby drewno w ogrodzie (66% wskazań) i na tarasie (48%). Tylko co trzeci badany wykonałby aranżację z przewagą drewna w mieszkaniu. Jeszcze mniej osób wybrałoby ten surowiec przy urządzaniu łazienki – aż 83% badanych wolałoby użyć innych materiałów do wystroju tego pomieszczenia.

Respondenci zostali także poproszeni o wyliczenie spontanicznych skojarzeń z drewnem. Aż 66% z nich miało charakter emocjonalny. O wiele rzadziej myślimy o drewnie, jako o materiale użytkowym. Zdecydowana większość badanych postrzega je jako materiał ekologiczny, tradycyjny, przyjemny w dotyku i ocieplający wystrój wnętrz. Co więcej, niektóre gatunki drzew budzą jednoznaczne skojarzenia. Aż dla 72% badanych Polek i Polaków dąb jest symbolem potęgi i siły.

Jeśli chodzi o prace ochronne związane z drewnem, badani najchętniej wykonywaliby je wiosną i latem. Do malowania powierzchni drewnianych w domu najczęściej użyliby lakierobejcy lub lakieru, natomiast w ogrodzie – lakierobejcy lub impregnatu. Niezależnie od miejsca przeznaczenia, Polki i Polacy wciąż bardzo sceptycznie podchodzą do stosowania oleju.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.